Sajtpress - Izrada sajtova i digitalni marketing



Proces kreiranja sajtova uključuje faze izrade sajta kao što su: planiranje, kreiranje strukture informacija, kreiranje dizajna, faza razvoja, testiranje, impementacija i održavanje.

 

1. Faza planiranja izrade sajta

U ovoj fazi definišete svrhu i ciljeve veb stranice, ciljnu publiku, sadržaj i karakteristike. Takođe određujete budžet, vremenski okvir i resurse potrebne za završetak projekta.
Ova faza postavlja osnovu za uspeh celog projekta i osigurava da se svi delovi plana spoje kako bi formirali kohezivno, efikasno rešenje.

Šta želite da veb stranica postigne? Ko je ciljna publika? Kakvu vrstu sadržaja ili funkcija će ponuditi vaš veb sajt? Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da uspostavite jasan pravac za projekat i obezbedite da sve naredne faze budu u skladu sa ovim ciljevima.

Zatim morate odrediti budžet, vremenski okvir i resurse potrebne za završetak projekta. To podrazumeva razmatranje faktora kao što su troškovi angažovanja dizajnera ili programera, kupovina svih neophodnih alata ili softvera i količina vremena potrebnog za kreiranje i primenu sajta. Jasan budžet i vremenski okvir pomoći će da projekat bude na pravom putu.

Kada utvrdite ciljeve, budžet i vremenski okvir za projekat, vreme je da počnete da razmišljate o korisničkom iskustvu. Ko je vaša ciljna publika i šta žele od vaše veb stranice? Koju vrstu informacija traže i kako ih možete predstaviti na jasan, pristupačan način? Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da kreirate efikasnu strukturu informacija koja pruža besprekorno iskustvo za vaše korisnike.

Takođe je važno uzeti u obzir tehničke zahteve sajta tokom faze planiranja i strategije. Kakvo okruženje za hostovanje vam je potrebno? Koja su pitanja bezbednosti i privatnosti? Sa kojim pretraživačima i uređajima sajt treba da bude kompatibilan?

 

2. Faza kreiranja strukture informacija na sajtu

Tokom ove faze kreirate strukturu za sadržaj veb sajta, određujete navigaciju i kreirate mapu sajta koja prikazuje sadržaj i organizaciju sajta.

Dobro isplanirana struktura i organizacija sadržaja sajta pomaže korisnicima da dođu do informacija koje traže. Dobro osmišljena struktura informacija čini veb sajt lakšim za korišćenje i obezbeđuje pozitivno korisničko iskustvo.

Prvi korak u ovoj fazi je kreiranje mape sajta koja prikazuje sadržaj i organizaciju sajta. Mapa sajta je vizuelni prikaz stranica saja i njihovih međusobnih odnosa. Ovo vam pomaže da odredite kako će sadržaj biti organizovan i osigurava da je struktura sajta dosledna i logična.

Zatim morate razmisliti o navigaciji sajta. Kako će korisnici pristupati različitim stranicama i sadržaju na sajtu? Da li će postojati glavni meni za navigaciju ili će sajt koristiti složeniju strukturu navigacije? Trebalo bi da težite da navigaciju učinite intuitivnom i jednostavnom za korišćenje, tako da korisnici mogu brzo da pronađu ono što traže.

Ova faza takođe uključuje određivanje hijerarhije sadržaja sajta. To znači odlučivanje koji je sadržaj najvažniji i koji treba da bude istaknut, a koji sadržaj može biti prebačen na sekundarne stranice. Jasna hijerarhija sadržaja će olakšati korisnicima da pronađu informacije koje traže i obezbediće da je sajt organizovan na način koji ima smisla.

Sajtpress - Blog

 

3. Faza planiranja dizajna sajta

U ovoj fazi kreirate vizuelni dizajn veb stranice, uključujući izgled, šemu boja, tipografiju i slike. Poželjno je kreirati prototipove da biste stekli osećaj kako će veb stranica izgledati i funkcionisati.

To uključuje kreiranje izgleda i osećaja sajta i određivanje načina na koji će različiti elementi sajta biti vizuelno raspoređeni. Dobar dizajn ne samo da čini sajt estetski prijatnim, već i poboljšava korisničko iskustvo čineći sajt lakim za korišćenje.

Prvi korak u fazi dizajna je kreiranje plana vizuelnog stila koji definiše identitet sajta. Ovaj plan treba da sadrži informacije o šemi boja, tipografiji, slikama i drugim elementima dizajna. Ovo će osigurati da sajt ima dosledan izgled koji je u skladu sa tamatikom sajta i ciljnom publikom.

Zatim, trebalo bi da kreirate blueprint ili nacrt koji se odnosi na izgled sajta. Nacrt je jednostavan vizuelni prikaz stranica i sadržaja sajta i pružaju osnovnu strukturu za dizajn sajta. Oni vam pomažu da odredite kako će elementi sajta biti raspoređeni i obezbeđuju da je sadržaj sajta organizovan na logičan način.

Važno je zapamtiti da dizajn nije samo u tome da sajt izgleda dobro. Takođe se radi o tome da se sajt učini lakim za korišćenje i navigaciju. To znači da dizajn treba da bude fokusiran na upotrebljivost i da uzme u obzir faktore kao što su hijerarhija sadržaja sajta, navigacija i celokupno korisničko iskustvo.

 

4. Faza razvoja

Ovo je faza u kojoj se pravi veb sajt. Programeri koriste markup i stylesheet jezike kao što su HTML, CSS, kao i programske jezike JavaScript ili PHP da bi kreirali funkcionalnost i dizajn sajta. Sadržaj se dodaje na sajt i testira funkcionalnost, performanse i pristupačnost.

Faza razvoja je faza u procesu kreiranja veb stranice u kojoj se dizajn i sadržaj sajta transformišu u funkcionalnu veb stranicu. U ovoj fazi se odvija najveći deo tehničkog posla i zahteva kombinaciju kodiranja, testiranja i otklanjanja grešaka.

Prvi korak u fazi razvoja je pretvaranje dizajna sajta u HTML, CSS i JavaScript kod. Ovo uključuje uzimanje vizuelnih modela kreiranih tokom faze dizajna i pretvaranje u funkcionalnu veb stranicu. Važno je osigurati da je kod čist, dobro organizovan i da prati najbolje prakse kako biste osigurali da je sajt brz, efikasan i lak za održavanje.

Zatim morate da dodate funkcionalnost sajta, kao što su obrasci, stranice za kontakt i funkcionalnost e-trgovine. Ovo može uključivati upotrebu programskih jezika kao što su PHP, Python ili korišćenje sistema za upravljanje sadržajem kao što su WordPress ili Drupal.

Kada se doda funkcionalnost sajta, vreme je za testiranje i otklanjanje grešaka na sajtu. Ovo uključuje proveru da li sajt radi kako se očekuje i rešavanje svih problema koji se pojave. Ova faza je kritična da bi se osiguralo da je sajt stabilan, da nema grešaka i da će korisnici imati pozitivno iskustvo prilikom korišćenja sajta.

Važno je uzeti u obzir performanse i skalabilnost sajta tokom faze razvoja. Sajt koji se sporo učitava može dovesti do toga da korisnici napuste sajt i da se ne vrate. Zbog toga je važno osigurati da je sajt optimizovan za solidne performanse i da može da podnese velike količine saobraćaja i podataka.

 

5. Faza testiranja sajta

U ovoj fazi, sajt se temeljno testira da bi se identifikovale i rešile sve greške ili problemi. Ovo uključuje testiranje kompatibilnosti sa različitim pregledačima i uređajima, kao i za pristupačnost i bezbednost.

To uključuje temeljno testiranje sajta kako bi se osiguralo da radi kako se očekuje i otklanjanje svih pronađenih problema. Ova faza je ključna da bi se osiguralo da je sajt stabilan, efikasan i da će korisnici imati pozitivno iskustvo kada ga koriste.

Prvi korak u fazi testiranja je kreiranje plana testiranja. Ovaj plan treba da navede testove koji će biti obavljeni i kriterijume koje sajt mora da ispuni da bi se smatrao spremnim za pokretanje. Ovaj plan takođe treba da sadrži raspored testiranja, kako bi se osiguralo da se svi testovi izvode na vreme.

Zatim bi trebalo da izvršite niz testova kako biste bili sigurni da sajt radi kako se očekuje. Ovo može uključivati testove funkcionalnosti, testove performansi i testove upotrebljivosti. Testovi funkcionalnosti osiguravaju da karakteristike i funkcionalnost sajta rade kako je predviđeno. Testovi performansi obezbeđuju da je sajt brz i efikasan i da može da podnese velike količine saobraćaja i podataka. Testovi upotrebljivosti obezbeđuju da je sajt jednostavan za korišćenje i da korisnici mogu pronaći informacije koje traže.

Kada su testovi završeni, vreme je da popravite sve pronađene probleme. Ovo može uključivati ispravljanje grešaka u kodu, optimizaciju sajta za performanse ili unošenje promena u dizajn ili funkcionalnost sajta. Važno je osigurati da su svi problemi popravljeni pre nego što se sajt pokrene, kako biste bili sigurni da je sajt stabilan i bez grešaka.

 

6. Faza implementacije

Nakon što je testiranje završeno, veb sajt se postavlja na server gde postaje dostupan javnosti. Ovo može uključivati konfigurisanje servera, podešavanje imena domena i upućivanje na server.

Faza implementacije je završna faza u procesu kreiranja veb sajta i uključuje stavljanje sajta online i od tog trenutka je dostupan javnosti. Ova faza je u kojoj se sajt premešta iz razvojnog okruženja u proizvodno okruženje i zahteva pažljivo planiranje i koordinaciju kako bi se obezbedilo da se sajt uspešno pokrene.

Prvi korak u fazi postavljanja je priprema lokacije za pokretanje. Ovo podrazumeva da su sve potrebne datoteke i sredstva na mestu, kao i da je sajt temeljno testiran, a greške otklonjene. Takođe bi trebalo da izvršite završni pregled sajta, kako biste bili sigurni da ispunjava sve vaše zahteve i očekivanja.

Zatim morate da izaberete hosting provajdera i da konfigurišete lokaciju na serveru. To znači odabir hosting plana, podešavanje naziva domena sajta i konfigurisanje servera kako bi se osiguralo da je sajt dostupan javnosti. Takođe bi trebalo da napravite konačnu rezervnu kopiju sajta, kako biste bili sigurni da imate kopiju svih datoteka.

U danima i nedeljama nakon pokretanja, važno je pratiti performanse sajta i rešavati sve probleme koji se pojave. Ovo može uključivati ispravljanje grešaka, optimizaciju performansi sajta ili unošenje promena u dizajn ili funkcionalnost sajta. Takođe je važno redovno ažurirati sajt i dodavati novi sadržaj, kako bi sajt bio svež i zanimljiv za korisnike.

 

7. Faza održavanja sajta

Kada je sajt aktivan, važno je da bude ažuriran i bezbedan. Faza održavanja je stalni deo procesa i čini da sajt neometano funkcioniše. Ova faza je ključna za osiguranje da sajt bude uspešan i da zadovoljava potrebe vaše ciljne publike.

Drugi važan aspekt faze održavanja je redovno ažuriranje sajta i dodavanje novog sadržaja. Ovo pomaže da sajt bude svež i zanimljiv za korisnike, i obezbeđuje da sajt nastavi da ispunjava potrebe vaše ciljne publike. Ovo može uključivati dodavanje novih funkcija, kreiranje novih stranica ili ažuriranje postojećeg sadržaja.

Drugi aspekt faze održavanja je nadgledanje bezbednosti sajta i osiguranje da je zaštićen od zlonamernih napada i pokušaja hakovanja. Ovo može uključivati instaliranje bezbednosnih dodataka, redovno ažuriranje softvera sajta i praćenje evidencija sajta u potrazi za znakovima sumnjivih aktivnosti.

Za kraj

Ukratko to bi bile sve faze izrade sajta, nadamo se da smo vam malo približili kako izgleda sam proces.

Želite sajt za vašu firmu ili preduzeće? Saznajte sve detalje i cene na ovom linku: izrada sajtova

0 komentara

Prosledi komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati i ovo…

Kako Skalirati Web Shop?

Kako Skalirati Web Shop?

PREĐITE SA LOKALNOG NA GLOBALNO - KLJUČEVI ZA SKALIRANJE VAŠE WEB PRODAVNICEKada pokrećete svoj web shop, možda ste počeli sa malim brojem proizvoda i malom ciljnom grupom kako biste testirali teren...

opširnije
sr_RSSR

Pin It on Pinterest

Call Now Button