DA VAŠEM SAJTU NEŠTO FALI?
Kreiranje sajta koji je user-friendly pretstavlja jedan od važnijih aspekata veb dizajna koji može u velikoj meri uticati na korisničko iskustvo. Dobro osmišljen izgled može pomoći korisniku da se kreće kroz sadržaj vaše veb stranice i da mu olakša da pronađe ono što traži. S druge strane, loše dizajniran izgled može biti zbunjujući i frustrirajući za korisnike, što ih dovodi do toga da vrlo brzo napuste vaš sajt.
Postoji nekoliko ključnih stvari koje treba imati na umu kada razmišljate o izgledu vašeg sajta.
Budite jednostavni pri izboru dizajna za vaš sajt.
Jednostavnost
Pretrpani izgled sa previše elemenata može biti naporan za korisnike. Umesto toga, težite čistom i jednostavnom dizajnu koji jasno saopštava svrhu vašeg sajta i omogućava korisniku da lako pronađe ono što traži.
Koristite najviše 4 različitih boja pri izradi sajta.
Konzistentnost
Korišćenje konzistentnog izgleda na celom sajtu može pomoći u stvaranju osećaja kohezivnosti i olakšati korisnicima navigaciju. Ovo uključuje korišćenje dosledne šeme boja, fonta i stilizacije dugmadi.
Osmislite strukturu sadržaja sajta tako da ima smisla za korisnike.
Hijerarhija
Hijerarhija vašeg izgleda odnosi se na način na koji su elementi raspoređeni na stranici i važnost svakog elementa. Korišćenjem naslova, podnaslova i različitih veličina fonta, možete kreirati hijerarhiju koja pomaže korisniku da se lakše snađe na sajtu.
Pravite razmake između elemenata, tako da mogu da ,,dišu“.
Ne plašite se da koristite beli prostor u svom rasporedu. Ovo može pomoći da se stvori osećaj otvorenosti i da se oči korisnika odmore, što im olakšava da se fokusiraju na sadržaj.
Ubedljivo najviše korisnika ćete imati na mobilnim uređajima.
Responzivni dizajn
Sa sve većim brojem korisnika koji pristupaju internetu na mobilnim uređajima, važno je da proverite da vaš sajt izgleda dobro na svim uređajima. Ovo podrazumeva portretnu i pejzažnu orijentaciju (kada rotirate telefon).
Struktura navigacije treba da bude jasna i pregledna.
Navigacija
Jasna i jednostavna navigacija je nezaobilazna kada su sajtovi u pitanju. Ovo može uključivati glavni meni na vrhu stranice, kao i meni koji se nalazi u futeru.
Pomozite korisnicima da im prodate to što nudite.
Pozivi na akciju
Pozivi na akciju (CTA) su dugmad ili veze koje podstiču korisnika da preduzme određenu radnju, kao što je prijavljivanje za bilten ili kupovinu. Oni treba da budu vidljivo prikazani i da ih korisnik lako pronađe.
Uzimajući u obzir ove faktore, možete kreirati izgled koji je i vizuelno privlačan i prilagođen korisniku. Takođe je važno da testirate svoj izgled sa stvarnim korisnicima da biste dobili povratne informacije i izvršili sva potrebna podešavanja.
Pored izgleda vaše veb stranice, postoji i nekoliko drugih elemenata dizajna koji mogu uticati na korisničko iskustvo. To uključuje upotrebu boja, tipografije i slika.
Birajte boje koje nisu napadne i preko kojih može lako da se čita tekst.
Boje koje odaberete za svoj sajt mogu imati psihološki uticaj na korisnika i treba ih pažljivo birati. Različite boje mogu izazvati različite emocije i asocijacije, tako da je važno odabrati šemu boja koja je u skladu sa tonom i svrhom vaše veb stranice.
Birajte najviše dva različita fonta u kombinaciji.
Tipografija
Font i stil vašeg teksta takođe mogu uticati na korisničko iskustvo. Izaberite font koji je lak za čitanje i koji odgovara tonu vaše veb stranice. Izbegavajte korišćenje previše različitih fontova jer to može da ometa korisnika.
O tome kako izabrati pravi font za vaš sajt pročitajte na ovom linku.
Previše slika odvlači pažnju korisnika.
Slike
Korišćenje visokokvalitetnih slika može poboljšati vizuelnu privlačnost vaše veb stranice i pomoći u prenošenju vaše poruke. Međutim, važno je da koristite slike koje su relevantne za vaš sadržaj i optimizujete ih kako biste bili sigurni da se sajt brzo učitava.
Uvek imajte na umu kakvo je korisničko iskustvo pored izgleda vašeg sajta, jer je to od suštinskog značaja da se poveća šanša da prodate to što nudite na vašem sajtu. Uzimajući u obzir faktore kao što su jednostavnost, konzistentnost, hijerarhija, beli prostor, responzivni dizajn, navigacija i pozivi na akciju, možete da kreirate izgled sajta koji je vizuelno privlačan i lak za korišćenje posetiocima.
Za kraj
Sada kada znate osnovne principe kvalitetnog sajta možete razmišljati o biznis idejama za sajt. Više o tome na ovom linku: 5 biznis ideja za veb sajt
Ako vam je potrebna pomoć pri izradi sajta ili web shop-a saznajte detalje na ovom linku: izrada sajtova
0 komentara