Sajtpress - Izrada sajtova i digitalni marketing



DA LI IMATE OSEĆAJ
DA VAŠEM SAJTU NEŠTO FALI?
 

Kreiranje sajta koji je user-friendly pretstavlja jedan od važnijih aspekata veb dizajna koji može u velikoj meri uticati na korisničko iskustvo. Dobro osmišljen izgled može pomoći korisniku da se kreće kroz sadržaj vaše veb stranice i da mu olakša da pronađe ono što traži. S druge strane, loše dizajniran izgled može biti zbunjujući i frustrirajući za korisnike, što ih dovodi do toga da vrlo brzo napuste vaš sajt.

Postoji nekoliko ključnih stvari koje treba imati na umu kada razmišljate o izgledu vašeg sajta.

Budite jednostavni pri izboru dizajna za vaš sajt.

Jednostavnost

Pretrpani izgled sa previše elemenata može biti naporan za korisnike. Umesto toga, težite čistom i jednostavnom dizajnu koji jasno saopštava svrhu vašeg sajta i omogućava korisniku da lako pronađe ono što traži.

Koristite najviše 4 različitih boja pri izradi sajta.

Konzistentnost

Korišćenje konzistentnog izgleda na celoj veb lokaciji može pomoći u stvaranju osećaja kohezivnosti i olakšati korisnicima navigaciju. Ovo uključuje korišćenje dosledne šeme boja, fonta i stila dugmadi.

Osmislite strukturu sadržaja sajta tako da ima smisla za korisnike.

Hijerarhija

Hijerarhija vašeg izgleda odnosi se na način na koji su elementi raspoređeni na stranici i važnost svakog elementa. Korišćenjem naslova, podnaslova i različitih veličina fonta, možete kreirati hijerarhiju koja pomaže korisniku da se lakše snađe na sajtu.

Pravite razmake između elemenata, tako da mogu da ,,dišu“.

Beli prostor

Ne plašite se da koristite beli prostor u svom rasporedu. Ovo može pomoći da se stvori osećaj otvorenosti i da se oči korisnika odmore, što im olakšava da se fokusiraju na sadržaj.

Ubedljivo najviše korisnika ćete imati na mobilnim uređajima.

Responzivni dizajn

Sa sve većim brojem korisnika koji pristupaju internetu na mobilnim uređajima, važno je da se uverite da vaš sajt izgleda dobro na svim uređajima. Ovo uključuje projektovanje i za portretnu i za pejzažnu orijentaciju.

Struktura navigacije treba da bude jasna i pregledna.

Navigacija

Jasna i jednostavna navigacija je od suštinskog značaja. Ovo može uključivati glavni meni na vrhu stranice, kao i meni koji se nalazi u futeru.

Pomozite korisnicima da im prodate to što nudite.

Pozivi na akciju

Pozivi na akciju (CTA) su dugmad ili veze koje podstiču korisnika da preduzme određenu radnju, kao što je prijavljivanje za bilten ili kupovinu. Oni treba da budu vidljivo prikazani i da ih korisnik lako pronađe.

Uzimajući u obzir ove faktore, možete kreirati izgled koji je i vizuelno privlačan i prilagođen korisniku. Takođe je važno da testirate svoj izgled sa stvarnim korisnicima da biste dobili povratne informacije i izvršili sva potrebna podešavanja.

Pored izgleda vaše veb stranice, postoji i nekoliko drugih elemenata dizajna koji mogu uticati na korisničko iskustvo. To uključuje upotrebu boja, tipografije i slika.

Birajte boje koje nisu napadne i preko kojih može lako da se čita tekst.

Boja

Boje koje odaberete za svoj sajt mogu imati psihološki uticaj na korisnika i treba ih pažljivo birati. Različite boje mogu izazvati različite emocije i asocijacije, tako da je važno odabrati šemu boja koja je u skladu sa tonom i svrhom vaše veb stranice.

Birajte najviše dva različita fonta u kombinaciji.

Tipografija

Font i stil vašeg teksta takođe mogu uticati na korisničko iskustvo. Izaberite font koji je lak za čitanje i koji odgovara tonu vaše veb stranice. Izbegavajte korišćenje previše različitih fontova jer to može da ometa korisnika.

O tome kako izabrati pravi font za vaš sajt pročitajte na ovom linku.

 

Previše slika odvlači pažnju korisnika.

Slike

Korišćenje visokokvalitetnih slika može poboljšati vizuelnu privlačnost vaše veb stranice i pomoći u prenošenju vaše poruke. Međutim, važno je da koristite slike koje su relevantne za vaš sadržaj i optimizujete ih za veb kako biste osigurali da se brzo učitavaju.

Uvek imajte na umu kakvo je korisničko iskustvo pored izgleda vašeg sajta, jer je to od suštinskog značaja da se poveća šanša da prodate to što nudite na vašem sajtu. Uzimajući u obzir faktore kao što su jednostavnost, konzistentnost, hijerarhija, beli prostor, responzivni dizajn, navigacija i pozivi na akciju, možete da kreirate izgled sajta koji je vizuelno privlačan i lak za korišćenje posetiocima.

Za kraj

Sada kada znate osnovne principe kvalitetnog sajta možete razmišljati o biznis idejama za sajt. Više o tome na ovom linku: 5 biznis ideja za veb sajt

Ako vam je potrebna pomoć pri izradi sajta ili web shop-a saznajte detalje na ovom linku: izrada sajtova

0 komentara

Prosledi komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati i ovo…

Kako Skalirati Web Shop?

Kako Skalirati Web Shop?

PREĐITE SA LOKALNOG NA GLOBALNO - KLJUČEVI ZA SKALIRANJE VAŠE WEB PRODAVNICEKada pokrećete svoj web shop, možda ste počeli sa malim brojem proizvoda i malom ciljnom grupom kako biste testirali teren...

opširnije
sr_RSSR

Pin It on Pinterest

Call Now Button