DAJE PRVI UTISAK KOJU POSETIOCI IMAJU O PROIZVODU ILI USLUZI.
Kada je u pitanju struktura lending strane, postoji nekoliko ključnih elemenata koji se moraju uzeti u obzir. Dobro osmišljena struktura lending strane pomoćiće vam u privlačenju i održavanju postojećih posetilaca. Pomoći će takođe i pri angažovanju novih posetilaca i na kraju pretvariće te posetioce u kupce.
Kada je u pitanju kreiranje uspešne lending stranice, postoji mnogo različitih faktora koje treba uzeti u obzir. Od naslova i podnaslova do hero sekcije i poziva na akciju. Svaki od ovih elemenata stranice treba temeljno isplanirati.
Stručnjaci za dizajniranje ladning stranica prave ih tako da one budu vizuelno privlačne i optimizovane za konverziju. Njihov stil karakterišu čisti, minimalistički dizajn koji koriste smelu tipografiju i kontrastne boje. Na ovaj način se skreće pažnja posetilaca na najvažnije elemente stranice.
Stručnjaci za dizajniranje landing stranica imaju duboko razumevanje ponašanje i psihologije korisnika. Oni shvataju da posetioci često traže brzo i lako rešenje za svoj problem. Zato je malo verovatno da će provesti više od nekoliko sekundi na stranici ako ne pronađu ono što traže. Kao rezultat toga, oni se fokusiraju na kreiranje stranica koje su jednostavne i lake za navigaciju. Struktura landing strane sa jasnom hijerarhijom informacija koje usmeravaju pažnju posetilaca ka najvažnijim elementima je krajni cilj.
1. Naslov
Naslov je prva stvar koju će posetioci videti kada dođu na vašu stranicu. Trebalo bi da privlači pažnju i da jasno saopštava vrednost vašeg proizvoda ili usluge. Dizajneri profesionalci često koriste podebljane, kontrastne fontove i boje da bi se naslov istakao.
Naslov odredišne stranice je jedan od najvažnijih elemenata, jer je često prva stvar koju posetioci vide kada dođu na stranicu. Naslov treba da bude jasan, koncizan i da privuče pažnju, dok istovremeno prenosi vrednost proizvoda ili usluge koja se nudi. Cilj je da se odmah privuče pažnja posetilaca i podstakne da nastave da čitaju.
Uspešan naslov treba da saopštava prednosti proizvoda ili usluge na način koji odgovara ciljnoj publici. Trebalo bi direktno da govori o njihovim izazovim i problemima i da im zatim ponudi rešenje koje je ubedljivo i jedinstveno. Naslov treba da bude lak za razumevanje. Da se koristi jednostavan jezik i da se izbegavaju tehniči termini koji mogu zbuniti posetioce.
Kada pišete naslov, važno je imati na umu da su posetioci sajta često u žurbi i traže brzo rešenje za svoj problem. Kao rezultat toga, naslov treba da bude jasan i koncizan, sa maksimalno 10-12 reči. Dobra ideja da testirate različite varijacije naslova da biste videli koja od njih najbolje radi kod i vodi do najviših stopa konverzije.
2. Podnaslov
Podnaslov lending stranice je sekundarni deo teksta koji podržava naslov i pruža dodatne informacije o proizvodu ili usluzi. Trebalo bi da bude kratak i precizan i trebalo bi da dodatno podstakne posetioce da nastave da čitaju.
Podnaslov treba da proširi ponudu koja je u naslovu i da pruži konkretnije detalje o tome kako proizvod ili usluga mogu koristiti posetiocima. Važno je izbegavati ponavljanje istih informacija iz naslova, i umesto toga pružiti nove i vredne uvide koji će zainteresovati posetioce.
U pogledu dizajna, podnaslov treba da se vizuelno razlikuje od naslova, a da ga i dalje dopunjuje u smislu fonta i boje. Podnaslov treba da bude postavljen blizu naslova, a idealno bi trebalo da bude iznad preloma tako da posetioci ne moraju da skroluju da bi ga videli.
Kada pišete podnaslov, važno je imati na umu da posetioci često skeniraju stranicu u potrazi za relevantnim informacijama, umesto da je čitaju u celini. Kao rezultat toga, podnaslov treba da bude sažet i lak za čitanje, sa najviše 1-2 rečenice.
3. Hero sekcija
Hero sekcija sadrži jednu od kvalitetnije urađenih slika ili videa koji prikazuje proizvod ili uslugu koja se nudi. Dizajneri često koriste slike koje prikazuju proizvod u upotrebi ili u sličnom kontekstu, što pomaže posetiocima da vizualizuju kako bi im mogao koristiti.
U ovom delu cilj je da stvori emotivna veza sa posetiocem i da im pokaže šta mogu da očekuju od proizvoda ili usluge.
Kada birate snimak, važno je da odaberete sliku ili video koji je relevantan za proizvod ili uslugu i koji tačno predstavlja njegovu vrednost. Ako je proizvod novi telefon, snimak treba da prikaže dizajn i karakteristike telefona, a takođe i da istakne njegove prednosti. Npr. kao što su poboljšano trajanje baterije ili kvalitet kamere.
Što se tiče dizajna, hero sekcija treba da bude vizuelno upečatljiv i da privuče pažnju i treba da bude postavljen na istaknuto mesto na stranici, kao što je iznad preloma. Slika ili video treba da budu visokog kvaliteta, ali ujedno da budu optimizovani za brzo učitavanje.
Kada koristite video kao snimak, važno je da bude kratak i zanimljiv, sa maksimalnom dužinom od 30-60 sekundi. Video treba da istakne ključne karakteristike i prednosti proizvoda ili usluge, a istovremeno da ih prikaže na delu.
Odabirom prave slike ili video snimka i postavljanjem na istaknutu poziciju na stranici sajta, preduzeća mogu stvoriti snažnu emocionalnu vezu sa posetiocima i podstaći ih da preduzmu željenu akciju.
Struktura landing strane – Primer
4. Karakteristike i prednosti
Odeljak sa karakteristikama i prednostima landing stranice pruža detaljnije informacije o proizvodu ili usluzi. Ovaj odeljak treba da istakne ključne karakteristike i prednosti na način koji je lak za razumevanje. U praksu često koriste nabrajanja tj bullet-i da se razbije tekst i učini ga lakšim za čitanje tj. skeniranje.
Karakteristike su specifični atributi ili tehničke karakteristike proizvoda ili usluge, dok su benefiti pozitivni rezultati ili iskustva koja korisnici mogu očekivati da će postići korišćenjem.
Više o razlikama između karakteristika i prednosti možete pročitati ovde.
Prilikom dizajniranja odeljka sa karakteristikama i prednostima, važno je da na jasan i koncizan način saopštite ponudu. Ovo se može postići korišćenjem bullet-, ikonica ili drugih vizuelnih elemenata za isticanje ključnih karakteristika i prednosti.
Takođe je važno fokusirati se na prednosti proizvoda ili usluge, a ne samo navesti karakteristike. Veća je verovatnoća da će posetioci biti ubeđeni u to kako proizvod može da reši njihove probleme ili zadovolji njihove potrebe, nego samo da sročimo listu tehničkih specifikacija.
Pored toga, važno je dati prioritet najvažnijim karakteristikama i prednostima i organizovati ih na način koji je lak za čitanje i razumevanje. Ovo bi moglo da podrazumeva njihovo grupisanje po kategorijama ili po redosledu važnosti i korišćenje podnaslova ili drugih vizuelnih znakova za usmeravanje pažnje posetilaca.
5. Društveni dokaz ili Social proof
Društveni dokaz je element landing stranice koji pomaže u izgradnji poverenja i kredibiliteta kod posetilaca. Poznati sajtovi često uključuje izjave kupaca, recenzije i logotipe renomiranih kompanija koje su koristile proizvod ili uslugu.
Društveni dokaz je moćan psihološki koncept koji može uveliko poboljšati efikasnost odredišne stranice. Odnosi se na ideju da je veća verovatnoća da će ljudi verovati i pratiti postupke drugih, posebno ako su ti drugi slični vašoj ciljnoj grupi ili su na nekoj autoritativnoj poziciji.
U kontekstu odredišne stranice, društveni dokaz može imati mnogo različitih oblika. Npr. kao što su svedočenja kupaca, studije slučaja, recenzije korisnika, preporuke pouzdanih stručnjaka iz industrije ili uticajnih ljudi.
Svrha je da pokaže posetiocima da su drugi ljudi koristili i imali koristi od proizvoda ili usluge koji se nude, kao i da i oni mogu da dožive slične rezultate. Ovo može pomoći da se ublaže sve sumnje ili zabrinutosti koje posetioci mogu imati.
Važno je da izaberete svedočanstva i recenzije koje su autentične i koje pružaju konkretne primere o tome kako su proizvod ili usluga pomogli ili poboljšali kvalitet života stvarnih kupaca.
Takođe je važno da se društveni dokaz prikaže na istaknutom mestu na stranici, idealno u posebnom odeljku ili bočnoj traci, i da koristite elemente dizajna kao što su ikone ili slike da biste skrenuli pažnju posetilaca na njega.
Važno je održavati društveni dokaz ažurnim i relevantnim, redovnim prikupljanjem i predstavljanjem novih svedočanstava i recenzija. Na ovaj način se tokom vremena održava poverenje posetilaca u proizvod ili uslugu.
6. Poziv na akciju (Call To Action)
Struktura landing strane ima jedan važan element, a to je kratko CTA. Poziv na akciju (CTA) je element odredišne stranice koji podstiče posetioce da preduzmu određenu akciju. CTA treba da bude vidljivo istaknut i da jasno saopštava šta posetioci treba da preduzmu. To je tačka u kojoj se od posetilaca traži da preduzmu određenu radnju, kao što je kupovina, popunjavanje obrasca ili pretplata na bilten.
Poziv na akciju treba da bude jasan, ubedljiv i istaknut na stranici. Trebalo bi da koristi jezik orijentisan na akciju kao što je npr. „Kupite odmah“ ili „Prijavite se danas“.
Takođe je važno da koristite kontrastnu boju za CTA dugme ili link, što pomaže da se izdvoji od ostatka stranice i privuče pažnju posetilaca na njega.
Takođe je važno osigurati da je poziv na akciju u skladu sa ostatkom poruka i dizajna stranice. Posetioci bi trebalo da mogu lako da razumeju šta se od njih traži i zašto je to korisno za njih.
Za kraj
Struktura landing strane daje prvi utisak koji potencijalni klijenti imaju o proizvodu ili usluzi. To može napraviti razliku između toga da posetilac ostane na stranici i izvrši konverziju, ili da ode i da se više nikada ne vrati.
Važno je da pratite jasnu i logičnu strukturu, počevši od naslova i podnaslova sa jasnom porukom, koja privlači pažnju posetilaca i saopštavaju vrednost proizvoda ili usluge.
Hero sekcija treba da pruži vizuelni prikaz proizvoda ili usluge, a odeljak sa karakteristikama i prednostima treba da se fokusira na specifične atribute i pozitivne rezultate koje korisnici mogu očekivati da postignu.
Društveni dokaz se može koristiti za izgradnju poverenja i kredibiliteta kod posetilaca, putem recenzija kupaca, pratilaca na društvenim mrežama, spominjanja u štampi i sadržaja koji generišu korisnici.
Poziv na akciju treba da bude jasan, specifičan i usklađen sa ciljevima i motivacijama posetilaca, koristeći jezik i dizajn orijentisan na akciju kako bi ih podstakli da preduzmu krajni korak.
Struktura landing strane zahteva proces kontinuiranog usavršavanja i poboljšanja. To se radi kroz testiranje, optimizaciju i analizu ponašanja posetilaca i stopa konverzije. Prateći principe i najbolje prakse navedene u ovom članku, preduzeć mogu da kreiraju landing strane koje su privlačne, efikasne i koje na kraju daju rezultate.
0 komentara