Sajtpress - Izrada sajtova i digitalni marketing



Trendovi u web dizajnu

Redizajn sajtova

Trendovi u web dizajnu se brzo menjaju, ali principi estetike su dugovečni.

Redizajn sajtova - Sajtpress

Kada uraditi redizajn sajta?

Ako se slepo pridržavamo samo trendova onda će često biti izmena na sajtu kako bi se stalno usaglašavali sa trednovima. To nije baš poželjno.
Najbolje je naći balans između trendova koji su aktuelni i principa estetike koji su postavljeni još odavno.
Kada pričamo o principima estetike, to podrazumeva da su elementi web stranice poređani tako da su pregledni, sekcije jasno odvojene, da se koristi kontrast (kada su boje i fontovi u pitanju), da ceo sajt predstavlja jednu celinu koja je prijatna za gledanje i čitanje teksta koji se nalazi na samom sajtu.

Trendovi su nešto prolazno, nešto što je aktuelno u nekom trenutku. Ali i trendovima se mora dati određena pažnja.
Npr. trenutno su aktuelne pastelne boje u web dizajnu.

Redizajn je proces, on nikad nije do kraja gotov. Razlozi za redizajn mogu biti mnogi.
Pre svega ako je sajt star i nije se održavao 3 i više godina.
U tom slučaju radi se u više faza. Font koji se tada koristio verovatno da više nije u trendu i tada treba promeniti font. To važi i za slike, samu navigaciju sajta, celokupan redizajn naslovne strane i ostalih strana. Jedino što se ostavlje jeste tekst koji je bio na sajtu, s tim da se ne menjaju H1,H2 i ostali tagovi. Takođe vrlo je bitno da se ostave svi interni i spoljni linkovi, tj. da se ne menjaju nazivi stranica. Ako negde mora da se menja naziv stranica ili da se brisu neke stranice onda je poželjno da se uradu redirekcija.

Ponekad parcijalni redizajn se radi ako to traže korisnici sajta iz nekih praktičnih razloga. Npr. kako bi lakše pronašli neki sadržaj na sajtu.

Vrlo je bitno da se s vremena na vreme uradi redizajn na sajtu, jer ako sajt odaje utisak da je zastareo, npr. koriste se boje koje su out-of-date ili neki stari layout i onda korisnici ne mogu da se snađu i ne mogu da nađu sadržaj koji ih interesuje. U tom slučaju posetioci će vrlo brzo napustiti taj sajt i verovatno se više neće vratiti.
Sve su to propuštene šanse, samo zato što je redizajn zastareo, bez obzira na kvalitet sadržaja koji taj sajt nudi.

Jednostavno vizuelni kontakt je prvi kontakt koji korisnici imaju sa sajtom i celokupna pažnja je usmerena na dizajn i na osnovu toga je formiran prvi utisak.

Redizajn sajta se ne radi da bi sajt samo lepše izgledao. Nije retko da poseta skoči duplo nakon redizajna, kao i vreme koje posetioci provedu, kada se sve to uporedi pre i posle redizajna.

Redizajn se radi oko 10 – 15 dana u zavisnosti od broja stranica. Cena se kreće od 250-300 evra pa naviše.

Ako vas interesuje izrada novog sajta ili vas interesuje samo održavanje sajta pogledajte cene i ostale detalje na linkovima koje smo ostavlili u ovom tekstu.

imate pitanje?

Pošaljite nam pitanje i očekujte odgovor ubrzo!

Pin It on Pinterest