DA LJUDI NE ČITAJU?!
Blogovanje je postalo osnovno sredstvo za preduzeća, pojedince i organizacije da se povežu sa svojom publikom. Da usmere saobraćaj na svoju veb stranicu kao i za izgradnju svesti o brendu. Bilo da ste bloger, vlasnik preduzeća ili prodavac, pokretanje bloga može vam pomoći da postignete svoje ciljeve i ostvarite pozitivan uticaj.
Prvi korak u pokretanju bloga je da odredite svoju ciljnu publiku. Ovo će vam pomoći da razumete do koga pokušavate da dođete i kakav sadržaj se traži. Kada identifikujete svoju ciljnu publiku, možete početi da kreirate sadržaj koji je za njih relevantan i vredan.
Zatim ćete morati da izaberete platformu za blogovanje. Dostupne su mnoge različite platforme, kao što su WordPress, Blogger i Squarespace, od kojih svaka ima svoj skup funkcija i prednosti.
Kada je u pitanju sadržaj vašeg bloga, važno je da redovno i dosledno objavljujete. Ovo će vam pomoći da uspostavite lojalne pratioce, a takođe će olakšati pretraživačima da pronađu i rangiraju vaš blog. Važno je kreirati različite sadržaje, kao što su tekst, slike i video zapisi. Na ovaj način vašoj publici će biti zanimljivo i provešće duže vremena na blog stranici.
Blogovanje je jedan od osnovnih načina za SEO jer pruža svež i relevantan sadržaj na vašem sajtu. Da biste optimizovali svoj blog za SEO, trebalo bi da uključite ključne reči u naslove postova na blogu, meta opise i u celom tekstu.
Još jedan važan aspekt blogovanja je promovisanje vašeg sadržaja. Podelite svoju objavu na blogu na društvenim mrežama, obratite se drugim blogerima i zamolite ih da podele vašu objavu i koristite e-mail marketing da obavestite svoje pretplatnike o novom sadržaju.
Na kraju, važno je izmeriti uspeh vašeg bloga. Koristite analitiku kao što je Google analitika da biste pratili učinak i izvršili prilagođavanja po potrebi.
Pisanje blog posta može izgledati kao zastrašujući zadatak, ali uz malo planiranja i organizacije, to može biti relativno jednostavan proces.
Evo nekoliko koraka koji će vam pomoći da napišete odličan blog post!
Izaberite temu
Prvi korak u pisanju blog posta je da odaberete temu koja je relevantna i zanimljiva vašoj ciljnoj publici. Razmislite kakav sadržaj vaša publika traži i kakva pitanja mogu imati.
Odabir teme za svoj blog post je jedan od najvažnijih koraka u procesu bloganja. Dobro odabrana tema može privući čitaoce, stvoriti angažovanje i uspostaviti vaš brend kao lidera u vašoj industriji.
Kada birate temu, važno je uzeti u obzir kakvu vrstu sadržaja vaša ciljna publika traži. Možete da koristite alate kao što su Google Trends, SEMrush, Ahrefs i BuzzSumo da biste istražili koje su teme trenutno aktuelne u vašoj industriji i kakav sadržaj ima odjeka kod vaše publike.
Drugi način da pronađete teme je da razmotrite bolne tačke i pitanja vaše ciljne publike. Možete pratiti određene Facebook grupe, anketirati svoju publiku ili voditi intervjue da biste saznali koju vrstu informacija traži vaša publika.
Takođe možete pogledati konkurente u vašoj industriji da vidite kakvu vrstu sadržaja kreiraju i pokušate da vam to posluži kao ideja za vaše teme.
Kada odaberete temu, proverite obim pretrage i konkurenciju ključnih reči pomoću alata za istraživanje. Ovo će vam pomoći da se uverite da je vaša tema relevantna i da ima potencijal da se rangira u pretrazi.
Imajte na umu da dobar blog post nije samo informativan već i privlačan, pa je važno da odaberete temu za koju ste strastveni i o kojoj možete pisati na zanimljiv i ubedljiv način.
Uzimajući u obzir svoju ciljnu publiku, istražujući teme koje su u trendu i potvrđujući svoju temu istraživanjem ključnih reči, možete odabrati temu koja će privući čitaoce, generisati angažovanje i uspostaviti vaš brend kao lidera u vašoj industriji.
Sprovedite istraživanje
Kada imate neku temu na umu, sprovedite istraživanje da biste prikupili informacije i ideje. Potražite izvore kao što su izveštaji, mišljenja stručnjaka i relevantni novinski članci.
Istraživanje je važno za prikupljanje informacija i ideja za vaš post, kao i za pružanje kredibiliteta i autoriteta vašem pisanju.
Važno je da koristite verodostojne izvore kao što su istraživačke studije, statistike i citati stručnjaka da biste podržali svoje tvrdnje. Takođe možete da koristite alatke kao što su Google Scholar, Microsoft Academic i RefSeek da biste pristupili akademskim časopisima, studijama i knjigama koje mogu pružiti dragocene uvide i informacije.
Kada sprovodite istraživanje, takođe je važno da uzmete u obzir statistiku, studije ili citate koje želite da uključite u svoj post. Obavezno na odgovarajući način citirajte sve izvore koje koristite u svom postu kako biste izbegli plagijat i dali priznanje tamo gde je potrebno.
Sprovođenjem temeljnog istraživanja, možete prikupiti vredne informacije i ideje za svoju objavu, kao i dati kredibilitet i autoritet svom pisanju. Ovo će pomoći da vaš post bude informativniji, zanimljiviji i dostojan poverenja za vaše čitaoce.
Napravite nacrt
Pre nego što počnete da pišete, napravite skicu ključnih tačaka koje želite da navedete u svom postu. Ovo će vam pomoći da ostanete organizovani i osigurate da vaš post teče logično.
Nacrt je detaljan plan ključnih tačaka i ideja koje želite da uključite u svoj post. Pomaže da organizujete svoje misli i osigurate da vaš post teče logično.
Kada kreirate skicu, počnite tako što ćete navesti glavne tačke ili ideje koje želite da pokrijete u svom postu. Zatim organizujte ove tačke u logičnu strukturu, kao što je hronološki redosled, uzrok i posledica ili rešenje problema.
Takođe možete da koristite podnaslove i tačke za nabrajanje da biste razdvojili svoj post i olakšali čitanje. Ovo će takođe pomoći da vaš post bude lakše skeniran i da poboljša njegovu čitljivost.
Prilikom pravljenja nacrta, važno je uzeti u obzir dužinu vašeg posta. Tipičan blog post treba da ima između 700 i 2.000 reči, iako to može da varira u zavisnosti od teme i svrhe vašeg posta.
Kreiranjem nacrta pre nego što napišete svoj post, pomoći će vam da identifikujete sve nedostatke u vašem istraživanju ili oblastima kojima je potrebno dodatno objašnjenje, omogućavajući vam da prikupite više informacija i poboljšate svoju objavu. Pored toga, korišćenje okvira za planiranje ključnih reči koje želite da uključite u svoj post i odlučivanje gde ćete ih koristiti, može vam pomoći da optimizujete svoj post za SEO i povećate verovatnoću da se on dobro rangira na stranicama rezultata pretraživača.
Napišite ubedljiv naslov
Vaš naslov je prva stvar koju će ljudi videti, pa je važno da privuče pažnju i da bude relevantan za vaš post. Uverite se da vaš naslov tačno odražava sadržaj vašeg posta.
Naslov je prva stvar koju će ljudi videti kada naiđu na vašu objavu i on može privući ili odbiti publiku da nastave da čitaju. Snažan naslov može privući čitaoce, stvoriti angažovanje i pomoći da se vaš post rangira više na stranicama rezultata pretraživača.
Možete da koristite primamljive reči, brojeve i pitanja u svojim naslovima da biste ih učinili zanimljivijim. Na primer, umesto „5 saveta za pisanje blog posta“ možete napisati „Otključaj tajne blogovanja: 5 proverenih saveta za pisanje blog posta sa visokim učinkom“
Važno je uzeti u obzir i broj znakova (slova) u naslovu. Većina naslova treba da ima između 60-70 slova jer će biti skraćeni u SERP-ovima ako su duži.
Ubedljiv naslov pravi razliku između toga da čitaoc klikne na vašu objavu ili pređe na nešto drugo.
Napišite svoj prvi post
Kada napravite nacrt i naslov, počnite da pišete svoj post. Obavezno razdvojite svoj tekst podnaslovima, slikama i listama.
Ovo će poboljšati preglednost blog post-a, a samim tim i olakšati čitanje poseticima stranice.
Važno da svojim čitaocima pružite vredan i informativan sadržaj. Ovo može uključivati statistiku, istraživačke studije, stručne citate i lične anegdote. Obavezno citirajte sve izvore koje koristite da biste dali kredibilitet i autoritet svom pisanju i izbegli plagijat.
Uključite slike i video zapise kako biste svoju objavu učinili vizuelno privlačnijom. Obavezno ih optimizujte korišćenjem opisnih imena datoteka i alt oznaka.
Dok pišete, trebalo bi da obratite pažnju i na najbolje prakse za SEO. Ovo podrazumeva uključivanje ključnih reči u vaš post, korišćenje tagova (H1, H2, H3) i linkova (interno i eksterno povezivanje).
Provera štamparskih grešaka
Na kraju, važno je da proverite tekst i uredite svoj post pre nego što ga objavite. Ovo će vam pomoći da otkrijete štamparske greške i obezbedite da je vaš post jasan i lak za razumevanje. Pre nego što objavite svoj post, odvojite vreme da ga uredite.
Kada uređujete svoj post, fokusirajte se na ukupnu strukturu i tok pisanja. Uverite se da je vaš post dobro organizovan i da su ideje predstavljene u vašem postu jasno izražene i lako razumljive. Proverite doslednost tona i stila u celom postu.
Lektura je proces provere vašeg posta da li ima pravopisnih, gramatičkih i interpunkcijskih grešaka. Važno je da pažljivo pročitate svoj post kako biste bili sigurni da nema grešaka. Takođe je dobra ideja da pročitate svoj post naglas.
Jedan od načina da pročitate svoj post je da ga pročitate unazad, počevši od poslednje rečenice i napredujući do prve. Na ovaj način možete se fokusirati na pojedinačne reči i interpunkcije, a ne na značenje rečenica.
Takođe je dobra ideja da naterate nekog drugog da lektoriše vaš post. Oni mogu pružiti novu perspektivu i primetiti greške koje ste možda propustili.
Ako odvojite vreme za uređivanje i lektorisanje svog posta, možete osigurati da je jasan, tačan i bez grešaka. Ovo će pomoći da vaša objava bude zanimljivija i pouzdanija za vaše čitaoce i pri tom ćete poboljšati šanse da vaš post bude šerovan među vašom publikom.
Uključite poziv na akciju
Podstaknite svoje čitaoce da se angažuju tako što ćete uključiti poziv na akciju na kraju vašeg posta. Ovo može biti pitanje na koje treba da se odgovori, link do srodnog sadržaja ili način da se pretplate na vaš blog.
Poziv na akciju je, najjednostavnije rečeno, dugme koje podstiče vaše čitaoce da preduzmu određenu radnju, kao što je prijavljivanje za bilten, preuzimanje resursa ili kupovinu vašeg proizvoda ili usluge preko sajta.
Kada pravite poziv na akciju, važno je da budete jasni i konkretni šta želite da vaši čitaoci urade. Koristite jezik orijentisan na akciju, kao što je „Preuzmite naš besplatni vodič“ ili „Prijavite se za naš bilten“. Olakšajte čitaocima da pronađu i kliknu na poziv na akciju tako što ćete ga postaviti na istaknuto mesto, na primer na kraju vašeg posta ili na bočnoj strani stranice sajta.
Takođe možete da koristite različite tipove poziva na akciju kako biste prilagodili cilju vašeg posta. Na primer, ako je vaš post fokusiran na generisanje potencijalnih klijenata, možete da uključite dugme „Kontaktirajte nas“ koje upućuje čitaoce na vašu stranicu za kontakt. S druge strane, ako je vaš post fokusiran na povećanje prodaje, možete uključiti dugme „Kupite odmah“ koje usmerava čitaoce na vašu onlajn prodavnicu.
Takođe je važno uzeti u obzir dizajn vašeg CTA-a. Koristite kontrastne boje da biste ga istakli i koristite jasan i čitljiv font.
Uključivanje CTA-a na kraju vašeg posta je odličan način da pretvorite čitaoce u potencijalne klijente ili kupce. Pomaže vam da iskoristite angažovanje i interesovanje koje generiše vaša objava, a takođe vam pomaže da pratite učinak svoje objave merenjem broja klikova na vaš CTA.
Za kraj
Prateći ove korake, možete napisati sjajan post na blogu koji je zanimljiv, informativan i zanimljiv za vaše čitaoce. Zapamtite da je doslednost ključna, pa pokušajte da redovno objavljujete i dajte svojim čitaocima nešto čemu će se radovati! O tome kako istražiti ključne reči saznajte na ovom linku: Kako istražiti ključne reci za moj sajt?
0 komentara